• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Nederlands (Nederland)English (United Kingdom)
25-07-10 / Eurocup Herning

Alvorens de wedstrijd in Herning is Bad Boy’s Toy aan een groot onderhoud onderworpen. Nadat de cilinderkoppen waren gedemonteerd en de zuigers met drijfstangen uit de cilinderbussen gehaald, bleek dat de zuigers er niet meer zo fris uitzagen. Twee hadden behoorlijk geleden onder defecte verstuivers en bij de andere zaten de zuigerveren zo vast dat deze er niet op de gangbare manier uitgingen. Er stond een set nieuwe zuigers klaar voor de andere motor. Besloten om deze toch te monteren om risico’s te voorkomen. Ook zijn enkele lekkages verholpen, onder andere aan de dieseltank. Al met al veel de-en montage werk en het team is dan ook twee weken erg druk geweest met alle aanpassingen. De grootste aanpassingen zijn wel de nieuwe Sigma brandstofpomp en grotere turbo! Onze Bosch en Kiki pomp voldoen niet meer aan de huidige motor set-up en ook de turbo zorgde voor te weinig lucht in de motor. Om de Sigmapomp op de motor te bevestigen is door Ideaal Machinebouw en Construcitie uit Horst een montageplaat met koppelingen gemaakt. Donderdagmiddag kon Bad Boy’s Toy weer voor het eerst gestart worden. Wat een geluid met de nieuwe Sigma en ook liep de V8 liep mooi strak. Helaas draaide na het druk op bouwen de turbo niet meer rond, oorzaak een krom asje. Ook bleek turbo wieltje krom te zijn gegaan. Nog snel een nieuw asje gehaald bij Barend Huijbregts, alleen het wiel zou pas vrijdag morgen binnen komen. Dus vrijdagmorgen als nog het wiel opgehaald. Bad Boy’s Toy werd verder afgebouwd met de oude turbo en de nieuwe turbo zouden we in Denemarken samen met Barend in elkaar zetten. Ook moest voor vertrek nog een probleem in het laadstroomcircuit van de bus worden opgelost. Een 2.5 uur later als gepland konden we vrijdagmiddag om 18.15 uur dan toch vertrekken. 

Zaterdagmorgen om 05.15 waren in Herning (Denemarken) en nadat de bus op zijn plaats stond zijn we nog even gaan slapen. Na de middag samen met Barend de turbo in elkaar gezet om vervolgens Bad Boy’s Toy te starten, en die liep als een zonnetje. Daarna zijn we wedstrijd gaan kijken, want de prostocks hoefden zondag pas aan de bak. 

Zondag rond de klok van 14.00 uur werd begonnen met de prostock klasse met 16 deelnemers vandaag. René stond als 3e op de startlijst en met gezonde spanning reed hij Bad Boy’s Toy voor de sleepwagen. Sander en Karin als helpers op de baan. De groene vlag werd gegeven en het optoeren kon beginnen. Echter tijdens het optoeren viel plots de toerenteller uit! Op het gevoel en motorgeluid heeft René verder opgetoerd en na enkele flinke remcorrectie kwam hij bij de 98 meter tot stilstand. In het parc fermee de toerental-sensoren gecontroleerd en goed bevestigd en op naar de 2e poging. Ook nu weer viel de toerenteller uit en moest René het zonder doen. Meer dan 95 meter zat er niet in omdat de motor niet voldoende op druk was. Al met al nog geen slecht resultaat met te weinig toeren en te weinig turbodruk. Tijdens een snelle inspectie na de wedstrijd zagen we dat er een kabelbreuk in een toerentalsensor zit.

De hoogste trede op het podium was vandaag voor Rocky, 2e Next Sensation en 3e Sigma Power. Voor de uitslag klik hier. Kijk voor de foto's bij multi-media.

We zijn dik tevreden over het lopen van de motor en brandstofpomp. Deze week alles goed controleren, sensor vervangen en dan zaterdag 31 juli naar Cadzand waar de volgende ronde voor het Nederlands Kampioenschap wordt verreden. Aansluitend rijden we door naar Edewecht (Duitsland) voor een demo op zondag, mits er geen stukken zijn natuurlijk.

Sigma pomp met montageplaat   sigmapomp
 
10-07-10 / Beach Pull Putten

Het was vandaag warm, erg warm tijdens de Beach Pull in Putten. Wij reden als laatste klasse op de linker baan na de 4.5 ton modified en two wheel drives. Maar liefst 27 deelnemers op de startlijst, waaronder  Cartlon Cope met zijn Warpath. Deze Massey Fergusson 2805 komt uit de USA en was door de organisatie uitgenodigd. Karin en René zijn vorig jaar tijdens hun reis naar Louisville (USA) bij Carlton geweest, dus het was erg leuk hem weer te zien.

De Eurocup en het NK waren samen in 1 klasse gevoegd en René mocht het spits afbijten met Bad Boy’s Toy. We hadden al gezien dat de baan erg naar links trok, zo ook tijdens onze run. Rond de 91 meter kwam René tot stilstand. Na ons Red Attraction die een metertje minder ver kwam en de sleepwagen werd lichter gezet. In de 2e poging kwam René weer rond de 91 meter uit. Bad Boy’s Toy kon niet de goede balans vinden en nu trok hij weer naar links. We besloten na een aanpassing aan de waterinjectie om onze run over te doen (dit mag volgens het Eurocup reglement als je de 1e run tussen de 90 en 100 meter rijdt). Deze run eindigde net onder de 90 meter. Als laatse in de kwalificatie mocht Warpath aanhaken. Met zijn grotere motor en zwaarder gewicht was hij in het voordeel op de Europese pro stock. Maar dat mocht de pret niet drukken, hij liet een dijk van een run zien! Daarna werd begonnen met de finale. Er waren al wat regendruppels gevallen, maar dat was een aangename afkoeling na de lange hete dag. Echter na de eerste finalist begon het serieus te regenen waarna het zeil over de baan ging. Na ongeveer een kwartiertje kon de wedstrijd weer verder. Het begon steeds harder te waaien en na nog eens 5 finalisten brak het noodweer los! Onweer, regen en windstoten maakte dat iedereen beschutting moest zoeken. Nadat na een half uur tot drie kwartier de wind en regen waren geminderd was het terrein veranderd in een modderpoel. De wedstrijd kon daarna geen doorgang meer vinden. Niet alle finalisten in de prostock klasse hebben kunnen rijden. Maar dat was ook voor de 950 kg vrije klasse en de 3.5 ton vrije klasse die op de andere baan reden. Ontzettend jammer dat dit evenement zo is geeindigd. Grote pech ook voor Snoopy en White Crow die met motorschade de baan moesten verlaten.

Gezien de gereden afstanden zijn we niet geheel ontevreden over onze runs, maar we hadden er meer van verwacht na de gemaakte aanpassingen. Dus in dat opzicht valt het dan toch wat tegen. De komende twee weken gaan we dan ook gebruiken voor groot onderhoud aan Bad Boy’s Toy en hopen zo in het weekend van 24 en 25 juli in Herning (Denemarken) tijdens de Eurocup daar weer fris aan de start te staan.

Kijk bij uitslagen voor de gereden meters. Hoe de punten verdeeld gaan worden is nog niet duidelijk, dus de standen in het klassement zullen worden bijgewerkt zodra dit bekend is. Bij multi-media vind je diverse foto's van Putten, met dank aan Sacha van pullingworld.com, Jolanda en André. 

 
08-07-10 / schade Eext bekend
De schade opgelopen in Eext valt gelukkig mee. De aandrijving van de brandstofpomp is stuk en met de pomp zelf is niets aan de hand. Inmiddels zijn de onderdelen van de aandrijving al vervangen. Ook is de Kiki brandstof weer gemonteerd. Het is de bedoeling om stap voor stap vooruit te gaan en naar ons gevoel hebben we vorige week een stap over geslagen. Inmiddels heeft Bad Boy's alweer gelopen. Vandaag zal alles nog goed gecontroleerd worden, hierbij ook de timing van de brandstofpomp. Daarna zal Bad Boy's Toy nogmaals gestart worden en dan op naar Putten voor een nieuwe ronde met nieuwe kansen!
        
                         stroemotor
 
03-07-10 / Teleurstellend resultaat Eext

Voorafgaande aan de wedstrijd in Eext weer diverse wijzigingen doorgevoerd in de set-up van Bad Boy’s Toy. We hadden in Oudenhoorn kunnen constateren dat er meer power inzit met de nieuwe nokkenas. Besloten werd om deze week de andere brandstofpomp en nieuwe verstuivers te monteren welke de Perkins V8 van meer diesel moeten voorzien. Vrijdagavond was de trekker zover klaar dat deze gestart kon worden, en het liep en klonk ontzettend goed. Ook het optoeren ging goed.

Vol goede moed zaterdagmorgen om 06.30 uur op weg naar het Drentse Eext. Een ritje van ruim 3 uur. Het was vandaag tropisch warm. Aangekomen op het terrein trekker gelost en direct begonnen met het klaar maken voor de wedstrijd welke om 11 uur begon. Veertien prostocks waren present. De baan gaf de eerste 20-30 meter totaal geen grip en de motors klommen dan ook hoog in toeren. Karin stond als een na laatste op de startlijst en er waren voor haar slechts 3 full pulls gereden. Het voor de sleepwagen rijden ging vandaag niet echt lekker en de tractor knoeide behoorlijk veel olie uit de uitlaat. Karin stond aangehaakt en het optoeren kon beginnen. Langzaam ging ze op het gas tot 4000 toeren en dan leek het net of de tractor teveel diesel kreeg en verzoop. Nogmaals en rustiger optoeren weer het zelfde, bij de derde poging tot optoeren kreeg Karin de rode vlag. Het team was in veronderstelling dat we 6 plaatsen konden opschuiven om nogmaals te proberen, dit is een gangbare procedure wanneer een trekker niet start of weg kan komen. Echter terug in parc-fermee kregen we te horen dat we geen 6 plaatsen konden opschuiven omdat we de 2 minuten regeling hadden overtreden. (2 minuten regeling houdt in dat de deelnemer na het teken van de beginvlagger binnen 2 minuten met de trekpoging moet beginnen). Gelukkig konden met goedkeuring van de wedstrijdleiding in de finale als laatste buiten mededinging nogmaals aanhaken. Er stonden 4 tractoren in de finale. Tijdens de run van de laatste finalist zaten we klaar om Bad Boy’s Toy te starten, maar hij wilde niet meer. De motor liep niet lekker en ook zat er een raar bijgeluid in. Hierop moesten we besluiten om niet meer te rijden. Erg teleurstellend voor team wat de hele week hard heeft gewerkt om de trekker klaar te maken. De winst was vandaag voor Extreme Temptation, gevolgd door White Crow en Runaway Deer.

We vermoeden dat de oorzaak van het teleurstellende resultaat in de brandstofomp zit, om het zeker te weten zal de pomp eerst gedemonteerd en onderzocht moeten worden. Hopelijk weten we begin volgende week waar het probleem zit en dat het dan ook nog opgelost kan worden. Want volgend weekend staat de Beach Pull in Putten op het programma, waar naast de strijd om het Nederlands Kampioenschap ook de Eurocup gereden zal worden. Houdt dus de site in de gaten voor het laatste nieuws rondom Bad Boy’s Toy.

Uitslag en ook de tussenstand in klassement is bijgewerkt. Helaas geen foto’s deze keer.

 
26-06-10 / Oudenhoorn

Naar aanloop van de wedstrijd toe de noodstop gerepareerd en Bad Boy’s Toy scherper afgesteld. In Oudenhoorn werd zoals gewoonlijk met de pro-stocks begonnen. Er lag een goede baan waar de pk’s op los gelaten konden worden. Rocky wist tijdens de proeftrek geen full pull te halen, waarna de sleepwagen lichter werd gezet. Vervolgens Rough and Tumble waar niet alle cilinders mee werkte en de New Holland reed drie kwart baanlengte. Daarna Karin. Bad Boy’s Toy ging van start, de MF ging er lekker in hangen met de voorwieltjes van de grond en de Full Pull was binnen! Na Karin wisten slechts twee deelnemers niet de finale te behalen; White Crow strandde voortijdig en Next Sensation eindigde na een wilde run net voor de full pull lijn.

Op naar de finale. Karin mocht de spits afbijten. Tijdens het optoeren kon Karin de koppeling niet houden waardoor ze te vroeg weg reed, maar de eerste afstand was gezet welke uiteindelijke resulteerde in zeer verdienstelijke 7e plaats. Snoopy was vandaag de winnaar voor Rocky en Extreme Temptation.

Deze week gaan we een oplossing vinden/aanpassing doen dat Karin de koppeling langer en beter tegen kan houden. Ook zal Bad Boy’s Toy onderhanden worden genomen. Zoals het er nu uitziet is de MF weer ongeschonden uit de strijd gekomen en kunnen we langzaam aan meer pk’s gaan werken. Het is de bedoeling om dit voor de volgende wedstrijd in Eext op 3 juli aanstaande te gaan creëren…

Uitslag en tussenstand zijn bijgewerkt. De video is terug te zien bij multi-media. Met dank aan Teun Bouwmans voor het filmen van de runs.

Oudenhoorn_1     Oudenhoorn_2 
Oudenhoorn_3     Oudenhoorn_Karin 
Oudenhoorn_4     Oudenhoorn_5
Oudenhoorn_finale    Oudenhoorn_Karin1
 
«StartVorige2122232425VolgendeEinde»

Pagina 22 van 25

onderdelenshop24 180x90

 

http-www-werktuigen-nl 1300273387 x

Snapshot
rook.jpg
© Copyright BenF Media - www.benfmedia.nl