• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Nederlands (Nederland)English (United Kingdom)
Wedstrijd Bakel 2014
There are no translations available.

Verslag Bakel 2014.

Zaterdag 30 augustus was het dan zover. De thuiswedstrijd van tractorpullingteam Bad Boys Toy. Na de demo in Engeland de week ervoor waar drie prachtige runs neergezet werden heeft het team om maandag ochtend fantastisch maar ook spannend nieuws gekregen. Door het uitvallen van de Ice Bear (na ernstige schade in Engeland) werd het team uitgenodigd om deel te nemen aan de Europese Kampioenschappen in Frankrijk. Een geweldige opsteker voor het team mede gezien ze dit jaar alle wedstrijden met een competitieve tractor op de baan zijn verschenen, een aantal mooie demo’s hebben neergezet en goed gepresteerd hadden tijdens de EuroCup wedstrijden.

Het enige nadeel was dat de Europese kampioenschappen plaatsvinden op 31 augustus (dus vandaag). Na onze sponsordag plaatsvonden en dat het circa 5 ½ uur rijden was. Op dinsdag avond tijdens het wekelijkse sleutelavondje heeft team om de tafel gezeten om een weloverwogen beslissing te maken. Het eind van de avond werd besloten omdat het een unieke kans was om deel te nemen aan de Europese Kampioenschappen om te gaan.

Er moest nog flink gesleuteld worden, voor Engeland was de ene zijde van de uitlaatspruitstukken aangepakt en na Engeland zou de andere zijde van de uitlaatspruitstukken worden aangepakt. Tevens moest het fluitje (klonk wel mooi) uit de Turbo verdwijnen. Na demontage van de Turbo werd er een gereviseerd in en uitlaatwiel gemonteerd, dit moest ervoor zorgen dat de Turbo weer optimaal zijn best kon doen.

Op vrijdag hebben diverse teamleden meegeholpen om de VIP tent in orde te maken. De eerste indruk was dat het terrein er goed bijlag echter bij nadere bestudering kon men concluderen dat er ook de Nederlandse Kampioenschappen zwemmen gehouden konden worden. Het veld had veel te leiden gehad van de regen van de laatste weken. Dit in tegenstelling tot de banen welke er fantastisch bijlagen. ’s-Avonds was er voor de liefhebbers groot feest in de tent gecombineerd met KaBakel 1300 en onder andere Guus Meeuwis was ook van de partij.

Zaterdag ochtend verzamelde het team zich om zich op te maken voor een lange dag Tractorpulling met veel gezelligheid goed eten en drinken en natuurlijk de gelegenheid om de sponsoren een fantastische ambiance te geven en een schitterende show van de V8 machine.

Het begin van de dag viel niet mee er kwamen hevige buien uit de lucht vallen en voor de organisatie was het dan ook een enorm karwei alles in goede banen te leiden. De verschillende klasses welke op het programma stonden werden dan ook geheel door elkaar gehusseld enerzijds door het weer, anderzijds door het feit dat er verschillende teams naar Frankrijk moesten voor de EK.

’s-Avonds was het dan zo ver de Prostock klasse zou verreden worden, in de VIP tent bij de Bad Boys Toy was het lekker druk en de verwachtingen waren dan ook hoog. De eerste run werd neergezet door Neighbours Nightmare welke bij 25 meter zijn gas dicht trok. De tweede run werd neergezet door de Blue Hazzard met een mooie run echter de sleepwagen werd zwaarder gezet. Toen was het de beurt aan Rene het optoeren ging mooi en met een goed toerental ging de V8 van start. Het was een run uit het boekje. De machine ging hangen en bleef hangen. Op 94 meter was het tjoe tjoe en afgelopen. Het team was tevreden. Een van de sponsoren gaf aan waarom nu die tjoe tjoe… Nou heel simpel een te kleine turbo zorgt ervoor dat de motor op dat moment te weinig lucht krijgt… Ik (Ramon Jongen) heb overigens wel begrepen dat die sponsor heeft aangegeven dat de nieuwe turbo niet zo’n probleem was en wel gesponsord kon worden.

Nadat alle machines op de baan waren verschenen was het eindresultaat er een waar je trots op mag zijn een 6e plaats en in het eindklassement zijn we 8e gebleven.

Na de wedstrijd bleef er nog lang gezelligheid in de VIP tent tot het moment van de waarheid alles inladen en vertrekken richting Frankrijk voor de EK. Het team is vanochtend om 07.00 uur op de plaats van bestemming aangekomen. Mannen veel succes.. en natuurlijk houden we u op de hoogte van de prestaties op de EK.

 
Eurocup Brande Denemarken
There are no translations available.

Eurocup wedstrijd in Brande (Denemarken)

Op vrijdag rond het middag uur zijn we vertrokken richting de wedstrijd in Brande. Dit jaar was het voor de eerste keer op de nieuwe locatie een aantal kilometers vanaf het oude terrein van deze organisatie in Herning.

Rond 23:30 kwamen we daar aan. Vanaf de weg was al zichtbaar dat het een zeer ruim opgezet terrein is. Nadat we alles uitgeladen en slaap klaar gemaakt hadden was het natuurlijk tijd voor een welverdiend biertje na deze lange reis! Op zaterdag konden we rustig aan doen omdat we pas op zondag moesten rijden. Na een dag met wisselvallig weer en een mooie wedstrijd, zijn we op tijd ons bed op gaan zoeken.

Zondag was het na de 2,5 ton tijd voor de pro stock klasse. De start van de baan was lastig wegkomen. Na een aantal aanpassingen, mochten wij het proberen.

Na een lastige start ging de tractor toch lekker hangen en kwamen we tot stilstand na 94,71 op een 10e plaats. We zijn zeer tevreden met onze run, ja we komen steeds een beetje dichterbij!

Gelukkig konden we ook zonder schade naar huis, en tevreden met onze prestatie!

De uitslagen zijn te vinden op

Nu op naar de volgende wedstrijd in Lochem!

 

 
Wedstrijdverslag Putten 2014
There are no translations available.

Wedstrijdverslag Beachpull Putten 2014.

Zaterdag 12 juli 2014 was het dan zover Beachpull Putten een wedstrijd waar over het algemeen een goede en gezellige sfeer hangt op een super mooie locatie (direct aan het water). De weersverwachtingen werden gedurende de week angstvallig in de gaten gehouden wat zou het gaan doen…. De voorspellingen waren redelijk..

Het team heeft de afgelopen week de normale checkup gedaan, en wat kleine afstellingen verandert. De On-board camera is verhangen voor nog mooiere filmpjes.

Zaterdag ochtend heeft de Bad Boys Toy voor het eerst weer gelopen, daarna gepoetst en ingeladen zodat we naar Putten konden vertrekken. Onderweg een klein regenbuitje gehad van geen betekenis. In Putten aangekomen werd de Bad Boy’s Toy gelost en konden we een gedeelte van de Wedstrijd gaan kijken gezien de Prostock klasse als allerlaatste klasse op het programma stond.

Na een tijdje gekeken te hebben was de conclusie simpel de teams welke op de baan aan de ZeeZijde moesten rijden hadden het zwaar de Nieuwe Keep Moving Oranje sleepwagen in combinatie met een harde baan de eerste 20 tot 30 meter leverde zeer zware omstandigheden op. De oude Keep Moving sleepwagen was kapot gegaan dus er waren weinig alternatieven.

Op de baan aan de landzijde liep het allemaal zeer goed en er werd door de diverse teams goede resultaten geboekt en mooie runs neergezet.

Het spektakel van de dag was dat Tim Coronel die met zijn Dakar Buggy rondscheurde op de baan en daarna het op moest nemen tegen Esther Schouten (5 voudig bokskampioen) Ook dit jaar werd er door Tim geen Full-Pull neergezet, voor Esther was dit anders na een miraculeuze start waarbij de achterzijde van de Predator wel een meter van de grond af kwam toch een Full-Pull.

De schemer begon te vallen en de Prostock klasse kon verreden gaan worden. De Bad Boy’s Toy had voor deze wedstrijd de proeftrek, het optoeren kon beginnen… na 10 tot 15 meter in de run kwam er behoorlijk wat Rook uit de zijkant van de Machine en vanaf de Tribune was goed te zien dat Rene zijn vizier op wilde krijgen om wat meer zicht te hebben. De V8 niesde 1 keer onderweg en na een lichte remcorrectie werd de machine stilgezet op 78,95. Aan het einde van de run werd door de wedstrijdleiding bekeken hoe nu verder, in beginsel werd aangegeven dat de sleepwagen zo zou blijven staan echter dit besluit werd herroepen en de sleepwagen werd lichter gezet.

Dit was op zich wel balen gezien er verschillende uitlaatpakkingen uitlagen en er voor de Bad Boy’s Toy dus geen tweede run inzat. Uiteindelijk is de rest van het deelnemersveld verder gegaan met een lichtere sleepwagen afstelling en zijn we uiteindelijk 10e geworden. Er had absoluut meer ingezeten de motor loopt goed en de balans is ook weer grotendeels terug. Nu een weekje hard werken want a.s. weekend vertrekt de Bad Boys Toy naar Denemarken. Veel werk om de uitlaatspruitstukken te optimaliseren zodat de pakkingen er niet meer uitvliegen..

Een mooie dag… op naar de volgende

Webmaster Ramon Jongen.

 
Update Wedstrijd Eext 2014
There are no translations available.

Beste Sponsoren.

 

Na het spectaculaire vlammen spel in Made stonden er 2 drukke weken op het programma.

 

Gelukkig niet door de wedstrijd in Made! Maar we hadden ingepland om de motor toch te inspecteren van binnen, daarom hebben we de cilinder koppen gedemonteerd.

 

Na vorig seizoen hadden we problemen met de zuigers. Daarom hebben we in de winter nieuwe zuigers laten maken en natuurlijk is er het een en ander aan veranderd.

 

Gelukkig was er aan de nieuwe zuigers niets te zien, wel hebben we nog werk gehad aan de cilinderkop. Hier kwam olie op plaatsen waar we het niet willen hebben.

 

Op vrijdag avond stond de tractor er weer klaar voor! Op zaterdag vroeg uit de veren en op maar de wedstrijd in Eext.

 

De weersvoorspellingen waren niet goed, voordat de pro stocks aan de beurt waren heeft de wedstrijd stil gelegen door de regen. We stonden als 10e op de startlijst. Er werd met een floating finish gereden, dit betekend dat er geen finale gereden werd.

 

Door de lastige baan werd ervoor gekozen dat we de sleepwagen op safe weg zetten, in het midden. Nadat we moeilijk weg kwamen, lag er al minimaal 1 uitlaat pakking uit. Waarschijnlijk begon hij hierdoor ook te "niezen". De tractor kwam na 80,80 tot stilstand. Na een helaas niet al te strakke run.

 

Maar we hebben weer data en huiswerk! Zover we nu kunnen zien hebben we geen schade! Op naar de volgende wedstrijd in Putten volgend weekend.

 
Made 2014
There are no translations available.

Gecombineerde wedstrijd in Made tijdens het Made’s Powerweekend.

Na de laatste wedstrijd waarin al werd aangegeven dat er het een en ander aan huiswerk te doen was heeft het team voor de wedstrijd in Made een algehele check-up gedaan aan de tractor.

Nadat de data-logger eindelijk functioneerde konden er ook waardes uitgelezen worden. En zoals het algemene spreekwoord zegt meten is weten is dit in de tractorpulling niet anders. De data-logger gaf aan dat er met een redelijk koude machine gereden was, of dit daadwerkelijk het geval was… tja dat blijft een gokje. Het eerste wat het Team derhalve is gaan doen is de datalogger / sensoren eiken zodat de nieuwe waardes ook daadwerkelijk de waardes zijn welke enige betrouwbaarheid met zich mee kunnen brengen.

Daarnaast heeft het team besloten om de brandstof timing iets te veranderen.

De stickers van de nieuwe sponsoren welke die week geworven waren zijn vakkundig aangebracht zodat ook deze sponsoren in Made prijkten op de Tractor.

Het team is op zaterdag vertrokken naar Made om aldaar een gezellige avond te hebben want op zondag hoefde er pas gereden te worden.

Op zondag was het als vanouds vele sponsoren en belangstellende zijn vanuit bakel afgereisd naar Made. In made was het een gecombineerde wedstrijd zowel de Grand National als de Eurocup reden aldaar. Of te wel een heel druk programma met totaal 28 prostocks aan de start.

Vanuit de tribune was het overduidelijk voor de aanwezig toeschouwers dat er een pittig baantje lag en dat de sleepwagen ook een stevige afstelling had, met zo’n groot deelnemersveld ook wel begrijpelijk. Na de proeftrek bleek dat ook voor de Prostock klasse de eerste meters moeilijk waren en er in die eerste meters niet veel grip te behalen was.

Toen Rene op de baan kwam stonden er een aantal full-pulls maar vele waren ook reeds gestrand voor de FullPull lijn. Het optoeren van de V8 ging weer als vanouds en de machine kwam goed op toeren. De koppeling werd losgelaten en het feest kon beginnen. Tijdens deze run was de balans op zijn zachtst gezegd perfect te noemen de voorwielen hingen mooi een aantal cm boven de grond en dit bleef zo tot bijna het einde van de Run. De run eindigde op 96,74. Een mooi resultaat. Echter toen de machine uitspinde zag iedereen een enorme vlammen zee en moesten de team members op de baan rennen om te blussen. Het was een mooi gezicht voor de foto’s echter het hart stokte even in de keel van velen rondom de baan. Achteraf blijkt voor zover zichtbaar alles mee te vallen en was er alleen een dieselleiding lek welke diesel op de hete uitlaten sproeide.

In het eindklassement heeft de Bad Boy’s Toy het volgende resultaat behaald:

Grand National 8e plaats, Eurocup 14e plaats.

Iedereen heeft kunnen genieten van een fantastisch mooie dag prostocks geweldig weer en een beren goed resultaat.

Bij deze de team leden dan ook een dik compliment voor het warme welkom.

Webmaster Ramon Jongen.

 
«StartPrev12345678910NextEnd»

Page 6 of 24

onderdelenshop24 180x90

 

http-www-werktuigen-nl 1300273387 x

Snapshot
rook.jpg
© Copyright BenF Media - www.benfmedia.nl