• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Nederlands (Nederland)English (United Kingdom)
Silly 2022
There are no translations available.

De Wedstrijd in Silly Belgie. Afgelopen weekend was de Wedstrijd in Silly voor ons team het andere uiterste, vorige week Eext met dik 200 km nu Silly met dik 200 km. Zondag ochtend om 10.00 verzamelen om vervolgens na een bakje koffie om 10.30 eerst richting Budel te toeren. In Budel moesten we nog een tolkastje ophalen want in Belgie betaal je met een vrachtwagen tol om op de slechte wegen te mogen rijden. Een gezellig groepje fanatieke mannen en vrouwen waren deze ronde mee naar Silly. Rond de klok van twee uur kwamen we aan op het wedstrijd terrein… nou ja wedstrijd terrein een stuk grond met een klei baan welke zo goed en zo kwaad als het ging bijgehouden werd. In de weide omgeving was er niet veel te beleven dus voor de mensen uit de omgeving was het een groots evenement. Voor de teams welke allemaal uit Nederland kwamen (gezien Heavy Boy en Running Diamond, formeel niet meer ingeschreven staan in de Belgie maar in Nederland) een bijzonder uitje. Een wedstrijd onder de vlag van de NTTO welke zeker niet aan de Nederlandse normering voldoet om een NTTO National wedstrijd te mogen zijn. De baan die er lag had een grote zink, en liep richting het einde aardig omhoog. De teams welke de baan niet goed konden lezen konden zich hier ook goed op vergalopperen. De Wedstrijd leiding had alle tijd om met een paar machines doch een dag vullend programma voor elkaar te krijgen. De Prostocks mochten rond de klok van 15.00 uur aanhaken. We hadden deze keer 5 Prostocks op het programma staan. Rene mocht de Bad Boys Toy als eerste voor de kar zetten. Tijdens het optoeren veel witte rook en hij kreeg de machine niet in de toeren.. resultaat 6 plaatsen opschuiven (dat lukt natuurlijk niet met maar 5 tractoren, maar het gaat om het principe). De gereden afstanden Lady Green 89,65, Running Diamond 93,50, Heavy Boy 89,62 en de Blue Hazard 86,18 daarna was het opnieuw de beurt aan Rene deze keer wel een redelijke Run met een afstand van 80,87 helaas een laatste plaats maar wel weer nieuwe data. De Toeren nog wat aan de lage kant maar het belangrijkste zit in de finetuning van de afstelling qua inspuiting van de Diesel. De finale werd gewonnen door Lady Green met in het kielzog van de Lady Running Diamond. Derde werd verrassend Heavy boy welke bijna 4 meter verder reed in de finale dan de Blue Hazard. De Blue Hazard had op de Belgische klei niet hun dag. We gaan de tractor nu klaarmaken voor een Demo in Engeland a.s. weekend. (Nog wel wat te sleutelen voordat we daar naar toe kunnen). De webmaster gaat niet mee naar Engeland dus het volgende verslag zal weer door iemand anders geschreven gaan worden..
 
Loerbeek 2022
There are no translations available.

Tractorpulling wedstrijd Loerbeek 28 mei 2022 Afgelopen week is er nog druk gesleuteld aan de tractor. Het lukte maar niet om de V8 lekker te laten lopen. Zaterdag middag rond de klok van 12 uur kreeg ik het verlossende filmpje binnen. Hij doet het! Yes! We kunnen naar Loerbeek vanmiddag. Vlug nog even opfrissen en dan de auto in naar de werkplaats/tractor om met de bus te vertrekken. In Loerbeek aangekomen als eerste de tractor lossen en starten.. en ja hoor hij doet het nog steeds. Daar BBT z’n klasse (Prostock II) als laatste start, kunnen we zelf ook nog even een beetje van de wedstrijd genieten. Nog vlug even een snelle hap en dan is het al tijd om de BBT startklaar te maken. Onze jongste fanatieke Fan Max mag vandaag voor het eerst mee op de baan en dat vind ie toch best spannend. Eindelijk is het dan zover en is de BBT aan de beurt om te gaan trekken. Hopelijk doet ie het nog iets beter dan de vorige keer. En ja hoor! De eerste run zowaar een full-pull. Het mooiste is dat de motor nog gewoon loopt en er geen rondvliegende onderdelen of andere gekke fratsen zijn, dus iedereen super blij. Het toch weer gelukt om competatief mee te doen. Wat een super team zijn deze bouwers samen. De finale of te wel op naar een 2e run als er omgeroepen wordt dat de BBT toch problemen schijnt te hebben met de koppeling. Hopelijk krijgen ze dit op tijd verholpen zodat ze toch de 2e run kunnen maken. Wat kunnen de teamleden alles toch spannend houden. Gelukkig alles op tijd gefixed voor de 2e run. Wederom een mooi pull. Met een afstand van 87,13 meter eindigen we op de 6e plaats. Het hele team is blij en trots dat de Bad Boys Toy het zo goed heeft gedaan. Na deze kleine zege is het tijd om de tractor weer in te laden en huiswaarts te keren. Dit was een mooie onvergetelijke dag. Bad Boys Toy is terug van weggeweest! Nu thuis vanavond de tractor lossen en alles nakijken… En dan voorbereiden op de volgende wedstrijd. Gezien de webmaster met vakantie is alle lof voor Els onze gast schrijfster…
 
Hoeven 2022
There are no translations available.

Afgelopen weekend stond de Wedstrijd in Hoeven op het programma. Hoeven is een kleine (1 baan) wedstrijd met altijd een berg aan gezelligheid. Het team heeft afgelopen week gezocht naar wat meer toeren in de V8 en uiteindelijk hebben we wat modificaties gedaan aan de brandstofpomp. Zoals al vaker gezegd thuis kun je niets testen dus het moet voor de sleepwagen. 10.30 is het team bij elkaar gekomen om rond de klok van 11.00 met een leuke delegatie naar Hoeven te rijden. Eenmaal in Hoeven aangekomen hebben we de tractor uitgeladen en is het team even naar de baan gaan kijken. De dag ervoor had het behoorlijk geregend in Hoeven dus even checken hoe de baan zich gehouden had. Na een paar runs gezien te hebben was de conclusie er… een taaie baan met hier en daar een zachte/zwakke plek waar je liever niet in wil komen. Er waren in de verschillende klassen veel afmeldingen wat tot gevolg had dat de klassen een beetje kriskras door elkaar heen gingen. Als je met weinig tractoren in een klasse zit en je derhalve snel achter elkaar runs moet maken wordt je niet vrolijk, de motor en koppeling hebben dan weinig tijd om af te koelen wat de prestaties niet ten goede komen. In de light superstock klasse waren de meeste afmeldingen dit mede gezien deze klasse ook op zaterdag al een wedstrijd gereden had. Dan merk je in een keer dat het een ware slijtage slag is. Van de 17 deelnemers waren er maar 5. Dit had tot gevolg dat onze klasse de Prostock klasse niet om 16.30 maar al om 15.30 aan de beurt wat om van start te gaan. De eerste welke een proeftrek had was Heavy Boy welke de sleepwagen op 92,87 neerzette. Als tweede was vandaag de Bad Boys Toy aan de beurt… de grote vraag was zouden er nu wel toeren in de V8 komen en zou er voldoende rook uit de uitlaat komen (dieselkwestie). Rene reed de V8 voor de kar en het optoeren kon beginnen. De V8 kwam iets hoger in toeren en er stond echt een hele dikke pluim op de uitlaat. Rene zette de Bad Boys Toy stil op 93,39. De twee tractoren welke daarna kwamen zette hun machine stil op 96,12 en 97,30 alleen de Running Diamond wist een Full-Pull (100 meter) te noteren. Super nieuws we stonden met de 4 afstand in de finale. Na de eerste run was het eerst tijd voor een demo en vervolgens de two wheel drives. Dan konden de Prostocks lekker afkoelen. Gedurende deze runs zagen we Reinout naar de wedstrijd leiding lopen en aangeven dat de Bad Boys Toy niet terug zou komen in de finale (zekerheid voor alles). De finale van de Prostocks II werd derhalve gereden door drie machines. De eerste welke aan zet was was de Blue Hazard van Jack van Riet. Deze run liep goed tot een meter of 95 waarbij de machine wild werd en zelfs bijna op zijn kant ging. Jack een ervaren rot in de tractorpulling wereld hield het gas er op en uiteindelijk zette hij de machine op ca. 102 meter stil. Daarna was het de beurt aan de running Diamond. Op deze machine stond in Hoeven deze keer geen maat. Hij zette de Valtra in de remwal neer (Poeh kom daar nog maar eens aan). De laatste was de Lady Green. Ook deze wist zijn machine voorbij de full-pull lijn neer te zetten. Achteraf bleek er iets niet goed te zijn met de sleepwagen tijdens de finale run. Dit had tot gevolg dat Lady Green en Running Diamond de punten hebben gedeeld en dat de Blue Hazard een derde plaats heeft. We zijn naar huis gegaan met een mooie 4e plaats. Momenteel staan we op de 4e plaats in de competitie. Tot de volgende wedstrijd.
 
2 juli 2022 Wedstrijd Eext
There are no translations available.

Zaterdag 2 juli De dag van Tractorpulling Eext. Rond de klok van 8 uur zijn we vertrokken richten het hoge noorden en na een rit van 2 uur en drie kwartier aangekomen op het wedstrijd terrein van Tractorpulling Eext. Een super leuke locatie midden in het dorp op het sportterrein. Na aankomst de trekker gelost en naar het wedstrijdterrein gegaan om de baan de bekijken. Rond de klok van half 3 werd het tijd om de tractor klaar te maken voor de wedstrijd. Tijdens het warmdraaien kwam er opeens veel vloeistof onder de tractor vandaag maar dat was snel opgelost door de dieselaanvoer vast te draaien. De tractor weer gestart en nu liep de V8 als een zonnetje. Dan eindelijk (aanvang kwart over 4 i.p.v. kwart over 3). Zijn de prostocks aan de beurt. De proeftrek was voor Running Diamond met een Full-Pull. De sleepwagen afstelling bleef staan. Rough and Tumble zette een afstand van 89.26 neer. De Blue Hazard 98.72. Toen was het de beurt aan Rene met de Bad boys toy. De tractor werd aan de baan gezet, gestart (en dat ging goed), maar toen liet de koppeling ons in de steek en deed het niet. Dus een paar plaatsen opschuiven. Al snel was duidelijk dat dit niet snel gemaakt kon worden en dat er voor de Bad boys toy geen run in zat. De uitslag uiteindelijk 1e Lady Green, 2e Running Diamond, 3e Blue Hazard en 4e Rough and tumble. We blijven nog wel 4e in competitie staan echter jammer is dat we niet wat extra punten los komen te staan ten opzichte van de nummer 5 tot en met 8. De komende week is er dus veel werk aan de winkel. We hopen dan ook dat de machine op tijd klaar is voor de volgende Wedstrijd a.s. zondag in Silly (Belgie). We zijn inmiddels begonnen met de werkzaamheden. Gister was het een drukste van jawelste in de werkplaats en inmiddels zijn de volgende zaken reeds gedaan: - Hele koppeling er uit - Water systeem afgekoppeld - Beide koppen liggen er af. Nu weer naar de opbouwfase.. Met dank aan Gastschrijver Monique van Thiel.
 
Oud Vossemeer 2019
There are no translations available.

Beste allen,

 

Afgelopen weekend was de wedstrijd in Oud Vossemeer, het team had gedurende de week welke tussen de vorige en deze wedstrijd zat nog het een en ander gecontroleerd en bijgesteld. Op zaterdag ochtend de tractor nog laten lopen en alles ging eigenlijk naar wens. Dus hop bus in en rijden maar. In Oud Vossemeer aangekomen tractor gelost en even naar wedstrijd kijken. Toen de Prostock aan de beurt was lekker warmdraaien en naar de baan. Er lag een harde baan waarbij verschillende teams moeite hadden om de grip te vinden. Gezien het team dit jaar nog echt als test jaar wil gebruiken qua afstelling niet veel aangepast tov de vorige wedstrijd.

 

Het optoeren ging goed en de machine kwam van zijn plaats… uiteindelijk zette Rene (niet geheel zoals gepland) de machine stil op 91 meter… het niet zoals gepland zat in het feit dat er een brandstof toevoer losgetrild is en de motor derhalve niet op 8 maar op 6 pootjes is gaan lopen en aan het einde van de run de diesel tank leeg was… deze staat onder behoorlijke druk en als er dan iets los is wil die diesel wel wegvloeien… Uiteindelijk toch nog een 5e plaats dus geheel ontevreden zijn we ook weer niet…

 

Gister de brandstofpomp eraf, alles gecontroleerd en een aantal leidingen verder controleren.. vanavond weer alles verder in elkaar zetten en dan de machine zaterdag weer laten lopen.. Zondag is de volgende wedstrijd in Hoeven… Buiten de temperatuur zijn wij er helemaal klaar voor…

 

 

 

Volgende week een verslag hiervan.

 
«StartPrev12345678910NextEnd»

Page 1 of 25

onderdelenshop24 180x90

 

http-www-werktuigen-nl 1300273387 x

Snapshot
101_2522.jpg
© Copyright BenF Media - www.benfmedia.nl