• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Nederlands (Nederland)English (United Kingdom)
Wedstrijdverslag Putten 2014

Wedstrijdverslag Beachpull Putten 2014.

Zaterdag 12 juli 2014 was het dan zover Beachpull Putten een wedstrijd waar over het algemeen een goede en gezellige sfeer hangt op een super mooie locatie (direct aan het water). De weersverwachtingen werden gedurende de week angstvallig in de gaten gehouden wat zou het gaan doen…. De voorspellingen waren redelijk..

Het team heeft de afgelopen week de normale checkup gedaan, en wat kleine afstellingen verandert. De On-board camera is verhangen voor nog mooiere filmpjes.

Zaterdag ochtend heeft de Bad Boys Toy voor het eerst weer gelopen, daarna gepoetst en ingeladen zodat we naar Putten konden vertrekken. Onderweg een klein regenbuitje gehad van geen betekenis. In Putten aangekomen werd de Bad Boy’s Toy gelost en konden we een gedeelte van de Wedstrijd gaan kijken gezien de Prostock klasse als allerlaatste klasse op het programma stond.

Na een tijdje gekeken te hebben was de conclusie simpel de teams welke op de baan aan de ZeeZijde moesten rijden hadden het zwaar de Nieuwe Keep Moving Oranje sleepwagen in combinatie met een harde baan de eerste 20 tot 30 meter leverde zeer zware omstandigheden op. De oude Keep Moving sleepwagen was kapot gegaan dus er waren weinig alternatieven.

Op de baan aan de landzijde liep het allemaal zeer goed en er werd door de diverse teams goede resultaten geboekt en mooie runs neergezet.

Het spektakel van de dag was dat Tim Coronel die met zijn Dakar Buggy rondscheurde op de baan en daarna het op moest nemen tegen Esther Schouten (5 voudig bokskampioen) Ook dit jaar werd er door Tim geen Full-Pull neergezet, voor Esther was dit anders na een miraculeuze start waarbij de achterzijde van de Predator wel een meter van de grond af kwam toch een Full-Pull.

De schemer begon te vallen en de Prostock klasse kon verreden gaan worden. De Bad Boy’s Toy had voor deze wedstrijd de proeftrek, het optoeren kon beginnen… na 10 tot 15 meter in de run kwam er behoorlijk wat Rook uit de zijkant van de Machine en vanaf de Tribune was goed te zien dat Rene zijn vizier op wilde krijgen om wat meer zicht te hebben. De V8 niesde 1 keer onderweg en na een lichte remcorrectie werd de machine stilgezet op 78,95. Aan het einde van de run werd door de wedstrijdleiding bekeken hoe nu verder, in beginsel werd aangegeven dat de sleepwagen zo zou blijven staan echter dit besluit werd herroepen en de sleepwagen werd lichter gezet.

Dit was op zich wel balen gezien er verschillende uitlaatpakkingen uitlagen en er voor de Bad Boy’s Toy dus geen tweede run inzat. Uiteindelijk is de rest van het deelnemersveld verder gegaan met een lichtere sleepwagen afstelling en zijn we uiteindelijk 10e geworden. Er had absoluut meer ingezeten de motor loopt goed en de balans is ook weer grotendeels terug. Nu een weekje hard werken want a.s. weekend vertrekt de Bad Boys Toy naar Denemarken. Veel werk om de uitlaatspruitstukken te optimaliseren zodat de pakkingen er niet meer uitvliegen..

Een mooie dag… op naar de volgende

Webmaster Ramon Jongen.

 
Update Wedstrijd Eext 2014

Beste Sponsoren.

 

Na het spectaculaire vlammen spel in Made stonden er 2 drukke weken op het programma.

 

Gelukkig niet door de wedstrijd in Made! Maar we hadden ingepland om de motor toch te inspecteren van binnen, daarom hebben we de cilinder koppen gedemonteerd.

 

Na vorig seizoen hadden we problemen met de zuigers. Daarom hebben we in de winter nieuwe zuigers laten maken en natuurlijk is er het een en ander aan veranderd.

 

Gelukkig was er aan de nieuwe zuigers niets te zien, wel hebben we nog werk gehad aan de cilinderkop. Hier kwam olie op plaatsen waar we het niet willen hebben.

 

Op vrijdag avond stond de tractor er weer klaar voor! Op zaterdag vroeg uit de veren en op maar de wedstrijd in Eext.

 

De weersvoorspellingen waren niet goed, voordat de pro stocks aan de beurt waren heeft de wedstrijd stil gelegen door de regen. We stonden als 10e op de startlijst. Er werd met een floating finish gereden, dit betekend dat er geen finale gereden werd.

 

Door de lastige baan werd ervoor gekozen dat we de sleepwagen op safe weg zetten, in het midden. Nadat we moeilijk weg kwamen, lag er al minimaal 1 uitlaat pakking uit. Waarschijnlijk begon hij hierdoor ook te "niezen". De tractor kwam na 80,80 tot stilstand. Na een helaas niet al te strakke run.

 

Maar we hebben weer data en huiswerk! Zover we nu kunnen zien hebben we geen schade! Op naar de volgende wedstrijd in Putten volgend weekend.

 
Made 2014

Gecombineerde wedstrijd in Made tijdens het Made’s Powerweekend.

Na de laatste wedstrijd waarin al werd aangegeven dat er het een en ander aan huiswerk te doen was heeft het team voor de wedstrijd in Made een algehele check-up gedaan aan de tractor.

Nadat de data-logger eindelijk functioneerde konden er ook waardes uitgelezen worden. En zoals het algemene spreekwoord zegt meten is weten is dit in de tractorpulling niet anders. De data-logger gaf aan dat er met een redelijk koude machine gereden was, of dit daadwerkelijk het geval was… tja dat blijft een gokje. Het eerste wat het Team derhalve is gaan doen is de datalogger / sensoren eiken zodat de nieuwe waardes ook daadwerkelijk de waardes zijn welke enige betrouwbaarheid met zich mee kunnen brengen.

Daarnaast heeft het team besloten om de brandstof timing iets te veranderen.

De stickers van de nieuwe sponsoren welke die week geworven waren zijn vakkundig aangebracht zodat ook deze sponsoren in Made prijkten op de Tractor.

Het team is op zaterdag vertrokken naar Made om aldaar een gezellige avond te hebben want op zondag hoefde er pas gereden te worden.

Op zondag was het als vanouds vele sponsoren en belangstellende zijn vanuit bakel afgereisd naar Made. In made was het een gecombineerde wedstrijd zowel de Grand National als de Eurocup reden aldaar. Of te wel een heel druk programma met totaal 28 prostocks aan de start.

Vanuit de tribune was het overduidelijk voor de aanwezig toeschouwers dat er een pittig baantje lag en dat de sleepwagen ook een stevige afstelling had, met zo’n groot deelnemersveld ook wel begrijpelijk. Na de proeftrek bleek dat ook voor de Prostock klasse de eerste meters moeilijk waren en er in die eerste meters niet veel grip te behalen was.

Toen Rene op de baan kwam stonden er een aantal full-pulls maar vele waren ook reeds gestrand voor de FullPull lijn. Het optoeren van de V8 ging weer als vanouds en de machine kwam goed op toeren. De koppeling werd losgelaten en het feest kon beginnen. Tijdens deze run was de balans op zijn zachtst gezegd perfect te noemen de voorwielen hingen mooi een aantal cm boven de grond en dit bleef zo tot bijna het einde van de Run. De run eindigde op 96,74. Een mooi resultaat. Echter toen de machine uitspinde zag iedereen een enorme vlammen zee en moesten de team members op de baan rennen om te blussen. Het was een mooi gezicht voor de foto’s echter het hart stokte even in de keel van velen rondom de baan. Achteraf blijkt voor zover zichtbaar alles mee te vallen en was er alleen een dieselleiding lek welke diesel op de hete uitlaten sproeide.

In het eindklassement heeft de Bad Boy’s Toy het volgende resultaat behaald:

Grand National 8e plaats, Eurocup 14e plaats.

Iedereen heeft kunnen genieten van een fantastisch mooie dag prostocks geweldig weer en een beren goed resultaat.

Bij deze de team leden dan ook een dik compliment voor het warme welkom.

Webmaster Ramon Jongen.

 
Update Oudenhoorn 2014

De mannen hebben deze week weer hard gewerkt.  Na enige analyse is het team te weten gekomen dat het koelsysteem het spreekwoordelijke bijltje erbij neer had gelegd in Italië. Zodoende zijn de nodige aanpassingen gedaan om herhaling van dit probleem te voorkomen.

 

 Verder is routine getrouw de motor gecheckt en onderhouden hieruit kon het team niks opmerkelijks benoemen.

 

 Na de 'finishing-touch' op zaterdag ochtend vertokken de mannen vol goede moed naar Oudenhoorn. Eenmaal aangekomen werd alles uitgeladen en een laatste maal gecontroleerd, ondertussen kwam Patrick van Strien nog een kijkje nemen om eens te zien of hij de oplossing had voor de storingen in de datalogger die ondanks nieuwe temperatuursensors maar niet verdwenen. Na enige tijd achter de laptop te hebben gezeten was het probleem getackeld en kan er weer data gelezen worden, waarvoor onze dank.

 

Na een middag vol gezelligheid was het dan eindelijk de beurt aan René Manders om aan te haken. Het optoeren ging als vanouds, het wegrijden eveneens geen probleem echter was het resultaat 84,90 meter. Geen slechte afstand maar toch niet waar we met zijn allen op hopen. Allereerst werd de data uitgelezen Hieruit blijkt dat de uitlaat temperaturen aan de lage kant waren daarnaast zijn de mannen tot de conclusie gekomen dat de motor op mysterieuze manieren olie consumeert. Deze twee factoren konden wel eens een hoofdrol spelen in het voorgaande verhaal. Zodoende heeft het team deze uitdaging aangenomen voor deze week en zal alle bijzetten om in Made een topprestatie neer te zetten.

 
Pezollo Italie (2014) 08-06-2014

Helaas 13e geworden vandaag in Pezzolo (Italië) we hebben weer huiswerk voor deze week. Maar gelukkig is het geen strafwerk, alles lijkt nog heel!

We hadden de proef trek vandaag, dan toch maar proberen of hij na de winter de hoogste versnelling aankan. Hij had het er moeilijk mee! Maar toch een full pull!

Na overleg van de wedstrijdleiding werd de sleepwagen zwaarder gezet, en moesten we na 6 deelnemers nog een keer proberen om over de 100 meter lijn te komen. Alles was nog heet en dat is ook niet gek als de buiten temperatuur 36 graden is. Maar goed we gaan ervoor! Deze keer toch maar een versnelling lager. In deze run heeft Rene veel moeten remmen om binnen de witte lijnen te blijven, en hij stond stil op 99,20.

Jammer net niet in de finale, en een 13e plaats behaald. We hebben weer huiswerk om de volgende wedstrijd de V8 nog harder te laten brullen.

We hebben een machtig mooi weekend gehad met mooi weer en veel gezellige mensen! En zijn zojuist vertrokken richting huis! Nog ongeveer 1200 km te gaan. Als de verbinding het toelaat komt er vanuit de bus nog video materiaal online!

We gaan nog even iets meer als 199,20 meter gas geven Deze week alles nakijken en aanpassen voor Ouderhoorn (Grand National)

We houden jullie op de hoogte!!!!

Groeten vanuit Italië!!!
— met Tractorpullingteam Badboystoy.

 
«StartVorige12345678910VolgendeEinde»

Pagina 6 van 24

onderdelenshop24 180x90

 

http-www-werktuigen-nl 1300273387 x

Snapshot
101_2517.jpg
© Copyright BenF Media - www.benfmedia.nl