• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Nederlands (Nederland)English (United Kingdom)
Update Wedstrijd Eext 2014

Beste Sponsoren.

 

Na het spectaculaire vlammen spel in Made stonden er 2 drukke weken op het programma.

 

Gelukkig niet door de wedstrijd in Made! Maar we hadden ingepland om de motor toch te inspecteren van binnen, daarom hebben we de cilinder koppen gedemonteerd.

 

Na vorig seizoen hadden we problemen met de zuigers. Daarom hebben we in de winter nieuwe zuigers laten maken en natuurlijk is er het een en ander aan veranderd.

 

Gelukkig was er aan de nieuwe zuigers niets te zien, wel hebben we nog werk gehad aan de cilinderkop. Hier kwam olie op plaatsen waar we het niet willen hebben.

 

Op vrijdag avond stond de tractor er weer klaar voor! Op zaterdag vroeg uit de veren en op maar de wedstrijd in Eext.

 

De weersvoorspellingen waren niet goed, voordat de pro stocks aan de beurt waren heeft de wedstrijd stil gelegen door de regen. We stonden als 10e op de startlijst. Er werd met een floating finish gereden, dit betekend dat er geen finale gereden werd.

 

Door de lastige baan werd ervoor gekozen dat we de sleepwagen op safe weg zetten, in het midden. Nadat we moeilijk weg kwamen, lag er al minimaal 1 uitlaat pakking uit. Waarschijnlijk begon hij hierdoor ook te "niezen". De tractor kwam na 80,80 tot stilstand. Na een helaas niet al te strakke run.

 

Maar we hebben weer data en huiswerk! Zover we nu kunnen zien hebben we geen schade! Op naar de volgende wedstrijd in Putten volgend weekend.

 
Made 2014

Gecombineerde wedstrijd in Made tijdens het Made’s Powerweekend.

Na de laatste wedstrijd waarin al werd aangegeven dat er het een en ander aan huiswerk te doen was heeft het team voor de wedstrijd in Made een algehele check-up gedaan aan de tractor.

Nadat de data-logger eindelijk functioneerde konden er ook waardes uitgelezen worden. En zoals het algemene spreekwoord zegt meten is weten is dit in de tractorpulling niet anders. De data-logger gaf aan dat er met een redelijk koude machine gereden was, of dit daadwerkelijk het geval was… tja dat blijft een gokje. Het eerste wat het Team derhalve is gaan doen is de datalogger / sensoren eiken zodat de nieuwe waardes ook daadwerkelijk de waardes zijn welke enige betrouwbaarheid met zich mee kunnen brengen.

Daarnaast heeft het team besloten om de brandstof timing iets te veranderen.

De stickers van de nieuwe sponsoren welke die week geworven waren zijn vakkundig aangebracht zodat ook deze sponsoren in Made prijkten op de Tractor.

Het team is op zaterdag vertrokken naar Made om aldaar een gezellige avond te hebben want op zondag hoefde er pas gereden te worden.

Op zondag was het als vanouds vele sponsoren en belangstellende zijn vanuit bakel afgereisd naar Made. In made was het een gecombineerde wedstrijd zowel de Grand National als de Eurocup reden aldaar. Of te wel een heel druk programma met totaal 28 prostocks aan de start.

Vanuit de tribune was het overduidelijk voor de aanwezig toeschouwers dat er een pittig baantje lag en dat de sleepwagen ook een stevige afstelling had, met zo’n groot deelnemersveld ook wel begrijpelijk. Na de proeftrek bleek dat ook voor de Prostock klasse de eerste meters moeilijk waren en er in die eerste meters niet veel grip te behalen was.

Toen Rene op de baan kwam stonden er een aantal full-pulls maar vele waren ook reeds gestrand voor de FullPull lijn. Het optoeren van de V8 ging weer als vanouds en de machine kwam goed op toeren. De koppeling werd losgelaten en het feest kon beginnen. Tijdens deze run was de balans op zijn zachtst gezegd perfect te noemen de voorwielen hingen mooi een aantal cm boven de grond en dit bleef zo tot bijna het einde van de Run. De run eindigde op 96,74. Een mooi resultaat. Echter toen de machine uitspinde zag iedereen een enorme vlammen zee en moesten de team members op de baan rennen om te blussen. Het was een mooi gezicht voor de foto’s echter het hart stokte even in de keel van velen rondom de baan. Achteraf blijkt voor zover zichtbaar alles mee te vallen en was er alleen een dieselleiding lek welke diesel op de hete uitlaten sproeide.

In het eindklassement heeft de Bad Boy’s Toy het volgende resultaat behaald:

Grand National 8e plaats, Eurocup 14e plaats.

Iedereen heeft kunnen genieten van een fantastisch mooie dag prostocks geweldig weer en een beren goed resultaat.

Bij deze de team leden dan ook een dik compliment voor het warme welkom.

Webmaster Ramon Jongen.

 
Update Oudenhoorn 2014

De mannen hebben deze week weer hard gewerkt.  Na enige analyse is het team te weten gekomen dat het koelsysteem het spreekwoordelijke bijltje erbij neer had gelegd in Italië. Zodoende zijn de nodige aanpassingen gedaan om herhaling van dit probleem te voorkomen.

 

 Verder is routine getrouw de motor gecheckt en onderhouden hieruit kon het team niks opmerkelijks benoemen.

 

 Na de 'finishing-touch' op zaterdag ochtend vertokken de mannen vol goede moed naar Oudenhoorn. Eenmaal aangekomen werd alles uitgeladen en een laatste maal gecontroleerd, ondertussen kwam Patrick van Strien nog een kijkje nemen om eens te zien of hij de oplossing had voor de storingen in de datalogger die ondanks nieuwe temperatuursensors maar niet verdwenen. Na enige tijd achter de laptop te hebben gezeten was het probleem getackeld en kan er weer data gelezen worden, waarvoor onze dank.

 

Na een middag vol gezelligheid was het dan eindelijk de beurt aan René Manders om aan te haken. Het optoeren ging als vanouds, het wegrijden eveneens geen probleem echter was het resultaat 84,90 meter. Geen slechte afstand maar toch niet waar we met zijn allen op hopen. Allereerst werd de data uitgelezen Hieruit blijkt dat de uitlaat temperaturen aan de lage kant waren daarnaast zijn de mannen tot de conclusie gekomen dat de motor op mysterieuze manieren olie consumeert. Deze twee factoren konden wel eens een hoofdrol spelen in het voorgaande verhaal. Zodoende heeft het team deze uitdaging aangenomen voor deze week en zal alle bijzetten om in Made een topprestatie neer te zetten.

 
Pezollo Italie (2014) 08-06-2014

Helaas 13e geworden vandaag in Pezzolo (Italië) we hebben weer huiswerk voor deze week. Maar gelukkig is het geen strafwerk, alles lijkt nog heel!

We hadden de proef trek vandaag, dan toch maar proberen of hij na de winter de hoogste versnelling aankan. Hij had het er moeilijk mee! Maar toch een full pull!

Na overleg van de wedstrijdleiding werd de sleepwagen zwaarder gezet, en moesten we na 6 deelnemers nog een keer proberen om over de 100 meter lijn te komen. Alles was nog heet en dat is ook niet gek als de buiten temperatuur 36 graden is. Maar goed we gaan ervoor! Deze keer toch maar een versnelling lager. In deze run heeft Rene veel moeten remmen om binnen de witte lijnen te blijven, en hij stond stil op 99,20.

Jammer net niet in de finale, en een 13e plaats behaald. We hebben weer huiswerk om de volgende wedstrijd de V8 nog harder te laten brullen.

We hebben een machtig mooi weekend gehad met mooi weer en veel gezellige mensen! En zijn zojuist vertrokken richting huis! Nog ongeveer 1200 km te gaan. Als de verbinding het toelaat komt er vanuit de bus nog video materiaal online!

We gaan nog even iets meer als 199,20 meter gas geven Deze week alles nakijken en aanpassen voor Ouderhoorn (Grand National)

We houden jullie op de hoogte!!!!

Groeten vanuit Italië!!!
— met Tractorpullingteam Badboystoy.

 
Wedstrijd Stroe 24-05-2014

Wedstrijd verslag Stroe:

De hele week was het al spannend wanneer zou de V8 weer uit de werkplaats komen. Zoals elk seizoen zitten er op het laatste moment toch nog dingen tegen danwel passen net niet meer en dienen opnieuw gemaakt te worden. Vrijdag avond zijn we even in de werkplaats gaan kijken om uiteindelijk rond de klok van 01:00 (s’nachts) tot de conclusie te komen dat de Bad Boys Toy die nacht niet meer uit de werkplaats zou komen. Er was een probleem dat er water kwam op plaatsen waar het team olie verwachte… Na lang zoeken werd het euvel ontdekt en gemaakt. De meeste teamleden hebben doorgewerkt tot 04.00 en enkele maakte het nog spannender door pas om 05.30 richting hun bedje te gaan. De volgende dag kon de machine dan eindelijk lopen. Het filmpje daarvan staat reeds op Facebook. De tractor werd geladen en het hele spul vertrok richting Stroe. Ben manders, Eric Manders, rudy Manders en Ramon Jongen (webmaster) besloten om met eigen vervoer te gaan. Een uur later als de bus vertrokken ook zij richting Stroe. Aldaar aangekomen nog geen teken van de Bad Boy’s Toy en niet veel later kwam het bericht van het Team wij staan nog in Milheeze. Als er dan toch iets tegen moet zitten dan maar gelijk alles (want dan hebben we dat voor het hele seizoen maar weer gehad). De bus wilde niet meer, er was wat met de diesel toevoer… Uiteindelijk is ook dat weer gefixed en kwam het team het terrein opgereden op het moment dat de Prostocks opgeroepen werden. De speaker dirigeerde nog snel iemand richting de Tractor zodat de noodstop beveiliging gecontroleerd en verzegeld kon worden. Collega teams hielpen nog even vlug de Tractor Lossen. De eerste die moest aanhaken was de Extreme Temptation na een nette run werd besloten om de sleepwagen te verstellen en verzetten. In het eerste gedeelte van de baan was weinig grip. Dit was gedurende de hele dag al zo en menig machine had zich daar letterlijk en figuurlijk op stuk gebeten. De schade’s voor de Prostock klasse waren dan ook niet normaal. De tweede welke mocht aanhaken was Rocky echter Barend blies na een aantal meters de Turbo op, ook de Rednex kon deze wedstrijd geen potten breken. Daarna was het de beurt aan Rene met de Bad Boy’s Toy, het optoeren ging goed en de machine kwam redelijk van zijn plaats, gedurende de run heeft Rene een aantal keren het gas dichtgetrokken om te voorkomen dat hij buiten de baan zou komen. Uiteindelijk stopte het span binnen de baan met een afstand van 95,94. Na deze run kwamen er nog een aantal grote namen op de baan. De einduitslag was dat de Bad Boy’s Toy als 8e is geëindigd van de 13 deelnemers. Het team kijkt daarbij terug op een goede wedstrijd. Terug in bij de bus bleek er nauwelijks schade te zijn. De volledige uitslag is:

Tractor

Pull 1

Pull off

Punten

Snoopy

105.01

11.06

20.00

Neighbours Nightmare

109.57

0.00

15.30

Lady Green

107.98

0.00

15.30

Blue Hazard

104.74

0.00

15.30

Extreme Temptation

104.06

0.00

13.00

Next Sensation

103.29

0.00

12.00

Red Attraction

96.54

0.00

11.00

Bad Boy's Toy

95.94

0.00

10.00

KAWE Runaway Deer

95.13

0.00

9.00

New Generation

86.13

0.00

8.00

Metsjö

84.06

0.00

7.00

Rocky

46.19

0.00

6.00

Schmidt Bouwmachines Rednex

HP

0.00

5.00

Rough and Tumble

0.00

0.00

0.00

Ook in de Prostock klasse was het een waar slachtveld qua schade’s. Wij wensen de overige teams dan ook veel succes en sterkte met het herstel.

 
«StartVorige12345678910VolgendeEinde»

Pagina 6 van 24

onderdelenshop24 180x90

 

http-www-werktuigen-nl 1300273387 x

Snapshot
p1070538.jpg
© Copyright BenF Media - www.benfmedia.nl