• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Nederlands (Nederland)English (United Kingdom)
Eext 2015

Eext 2015

 

De hele week heeft het team hard gewerkt (ondanks de hitte) om de tractor klaar te stomen voor Eext. Belangrijke zaken welke in ieder geval gedaan moesten worden waren turbo nakijken, kleppen stellen, uitlaatspruitstuk eraf en de pakkingen vervangen en een kleine lekkage bij de verstuiver oplossen. Daarnaast is het team een beetje zoekende naar de goede afstelling nadat de nieuwe Turbo is geplaatst.

Als de bypass dicht staat wordt er door de turbo een enorme druk op gebouwd en met de bypass open is de druk weer aan de lage kant. Ook met de hoeveelheid diesel wordt momenteel flink gespeeld om ervoor te zorgen dat de temperatuur niet te hoog wordt. Vrijdag avond had de BBT voor het eerst weer gelopen en er zat een geheel ander geluid in als dat we van de brute V8 gewend zijn. Uiteindelijk heeft het team besloten niets meer aan te passen en met deze afstelling te gaan rijden. Zaterdag ochtend vroeg is het team vertrokken naar Eext om daar 2 ½ uur later te arriveren. Dat het heet zou worden had iedereen wel verwacht….. De organisatie had in verband met de hitte besloten om alle klassen floating finisch te gaan rijden. Dat er dus een straffe sleepwagen zou staan was wel te verwachten, ook de baan omstandigheden zouden natuurlijk nooit optimaal kunnen zijn gezien de ziedende hitte. De Prostock klasse was als 5e klasse aan de beurt. Het optoeren ging moeizaam en Rene moest alles uit de kast halen om het geheel op druk te krijgen.. Uiteindelijk was de druk er en kon de run beginnen. De start snelheid was laag en de baan wilde ook niet echt meewerken. De machine ging deze keer niet lekker hangen wat resulteerde in 69,22. Aan het einde van de run was het niet dat de v8 op wielspin stopte nee de motor waaide letterlijk uit.

https://www.youtube.com/watch?v=0glhU-re4l8#t=11

voor het filmpje…

 

Deze week heeft het team dus weer huiswerk om ervoor te zorgen dat de optimale afstelling gevonden kan worden.

https://lh4.googleusercontent.com/-HKZpWMW_dWM/VZg0MA7E68I/AAAAAAAAqKA/gOsvMvzRz4E/w1342-h895-no/DSC_9803.JPG

Met vriendelijke groet

 
Made 2015

Mades Power Weekend.

Nadat op donderdag de tractor gelopen had, is deze op vrijdag al naar Made gebracht omdat een deel van het team op vrijdag avond een bruiloft had. Vrijdag avond zijn Nico en Paul blijven slapen om aldaar alles in de gaten te houden. Op zaterdag ochtend is het grootste gedeelte van het team richting Made vertrokken. Bijzonder was natuurlijk dit jaar dat in Made onze sponsordag plaats zou vinden, dit omdat in Bakel wel een wedstrijd wordt georganiseerd echter daar geen Prostocks gaan rijden. Om 14.30 begon de wedstrijd en wat hadden we weer een geluk het was echt schitterend weer. De sponsoren druppelde binnen en het was echt gezellig op de bult.

Nadat er verschillende klasse ’s gereden hadden was het om ongeveer 19.30 tijd voor de Prostock klasse. Het bijzondere deze keer was dat zowel de National als de Grand National in een wedstrijd reden. Nadat de eerste tractoren gereden hadden en Rene een nette run had neer gezet was er een probleem met de Sleepwagen en moest de gehele klasse overgereden worden. De tweede run was er een uit het boekje. De machine met de machtige V8 toerde op ging hangen en bleef hangen. Bij 86,54 was de koek op, de wielen bleven spinnen maar de tractor ging niet meer vooruit. Het publiek genoot van de mooie run. Wel was direct duidelijk dat de sleepwagen echt zwaar stond. Aan het einde van de avond was duidelijk dat we een mooie 7e plaats hadden behaald. Waarbij nummer 2 tot en met 7 binnen 3 meter van elkaar geëindigd waren.

Terwijl de sponsoren allemaal met een tevreden en voldaan gevoel richting huis gingen (wie wat te kort is gekomen, dit heeft dan echt aan jezelf gelegen). Ging het team zich opmaken voor de feestjes links en rechts. Ons team was namelijk niet het enige team met een sponsordag in Made. Uiteindelijk na het verstrijken van de tijd viel het team langzaam uitelkaar en bleven er overal teamleden hangen. De gezelligheid bij Blue Hazard, Rocky en andere was dan ook ten top. Enkele teamleden waren natuurlijk weer het meest verstandig… zij gingen op tijd naar hun nestje… andere teamleden zagen het woord op tijd toch anders waarbij de laatste het nog net geen licht hebben zien worden.

Volgende ochtend Traditioneel lekker gebakken eieren, broodjes en Rust…… de grote verhalen blijven uit en er wordt de nodige koffie geschonken. Gelukkig is dat niet alleen bij ons team het geval.

Op zondag zou de Eurocup wedstrijd Prostock gereden gaan worden. Na wat kleine regenbuitjes ging alles van start en beloofde het een mooie wedstrijd te gaan worden. Ook nu ging het bij Rene goed. Rene moest als tweede aanhaken en zette een afstand neer van 96,30. Uiteindelijk zijn we europees 13e geworden. Met ook in deze sterke competitie tot en met plaats 6 alles binnen 5 meter van elkaar.

Aan het einde van de Run was er een mooie vlammenzee. De factor geluk wat je natuurlijk in deze sport moet hebben hadden we van het weekend niet helemaal. Echter we zijn wel dik en dik tevreden met de behaalde resultaten. Nog veel belangrijker we gaan met een hele machine terug naar Bakel en ons voorbereiden op de volgende wedstrijd.

Huidige stand Grand National (gedeelde 8e plaats)

Huidige stand Eurocup (12e plaats)

Wij hopen dat jullie als sponsors net zo genoten hebben als wij van het weekend en houden jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen van de rest van het seizoen.

Webmaster Ramon Jongen

 
Oudenhoorn 2015

Oudenhoorn 2015.

Na vorige week de nieuwe turbo geïnstalleerd te hebben en de eerste run gemaakt te hebben stond er voor het team deze week toch nog een heleboel onderhoud op stapel. De nieuwe Turbo was door de hoge temperatuur waarmee de vorige run gemaakt was iets van zijn plaats geschoven. De uitlaten waren zo heet geworden dat het metaal een eigen vorm had gekregen. Deze week de turbo nog met een extra steun ondersteund zodat deze nergens meer naar toe kon. Zaterdag ochtend de Bad Boy’s Toy voor het eerst weer laten lopen en met wat extra diesel op de pomp vertrokken naar Oudenhoorn. De prostock 1 klasse zou om 19.00 uur beginnen. Met een kleine vertraging op de klok kon de competitie beginnen. Nadat de eerste gereden had werd de sleepwagen zwaarder gezet. Als tweede mocht Rocky aanhaken en zetten een mooie afstand van dik 105 meter neer. Toen rene aan de beurt was om te gaan optoeren ging het weer als vanouds….. rustig de V8 op toeren laten komen. Bij het op laten komen van de koppeling ging de machine mooi hangen. Al na een paar meter was zichtbaar dat een verstuiver wat lekte… De run ging door en uiteindelijk kwam de V8 tot stilstand op 95,56. Terug bij de bus werd duidelijk dat niet de verstuiver de boosdoener was maar dat er twee brandstofleidingen loszaten bij de pomp. We hebben de run dus maar op 6 cilinders gereden… Nu doen andere teams dit ook.. maar ja daar is dat zo bedoeld. Bij ons is het toch echt de bedoeling dat er 8 meewerken. Deze week het normale onderhoud. En dan a.s. weekend naar onze sponsordag in Made. Met op zaterdag de GrandNational en National Prostocks bij elkaar en op zondag de Eurocup Wedstrijd in Made.

 
Bernay Frankrijk Eurocup 2015

Afgelopen weekend de Wedstrijd in Bernay Frankrijk... Het team had die week heel veel werk verzet om de nieuwe turbo met daaraan verbonden de nieuwe turbo-afscherming gereed te krijgen. Het was voor het team een hele opgave om alles op tijd af te krijgen met als gevolg dat pas vrijdag avond naar Bernay gereden kon worden. Aldaar aangekomen lekker wat slapen waarna de wedstrijd kon beginnen. Iedereen was gespannen wat er zou gebeuren met de nieuwe Turbo. Het optoeren ging goed... en vanaf het begin ging de Bad Boys Toy lekker hangen. Met de balans zat het dus wel goed. na een hele mooie run het resultaat 99,22. Helaas net geen 100 meter dus net geen Full-Pull maar wel een mooie run. Gelukkig weinig schade alleen een scheurtje in de intercooler. Deze week wat normaal onderhoud en de intercooler lassen.

gr.

Webmaster.

 
Stroe 2015

Afgelopen weekend was de wedstrijd in Stroe. Dit was de eerste wedstrijd van het buitenseizoen in de Grand National competitie. Het team had in de voorbereiding nog wat kleine aanpassingen gedaan na de wedstrijd in Zweden. Een van de aanpassingen was nog aan de Turbo. Het team was op tijd in Stroe aanwezig voor de Megapull. Het weer zat mee en in de middag begon zelfs het zonnetje te schijnen. De prostock klasse zou rond 19.00 uur gereden worden. Dus alle tijd om ook een aantal andere klassen te zien rijden en de baan te observeren. Tijdens de observatie werd eigenlijk wel duidelijk dat het een baantje was wat pittig was. Machines met een overcapaciteit aan pk’s hadden het moeilijker als machines met wat minder pk en wat meer grip. Helaas was ook zichtbaar dat een aantal toppers zich kapot beten op de baan. De nodige klappers zijn er dan ook weer gemaakt. Jammer was ook dat de Keep moving Orange Sleepwagen niet helemaal betrouwbaar was die dag. Bij de Prostock klasse werd dan ook besloten om een andere sleepwagen in te zetten. De eerste Trekker Hytek Red Neck kreeg helaas de sleepwagen niet van de plek door koppelingsproblemen, de tweede de New generation zette een mooie afstand neer met een strakke run. De volgende was Neighbours Nightmare en toen was al duidelijk dat de wedstrijd helemaal openlag en dat het een zware klus zou worden. Er werd gewerkt met een zogenaamde Floating Finish of te wel de eindstreep lag pas bij 120 meter. Als vierde haakte de Rocky aan echter ook deze bleef onder de honderd meter. Het publiek stond met verbazing te kijken… net voordat de Bad Boys Toy haar run kon maken kwam Red Attraction en deze zette een zeer mooie en strakke run neer. Daarna kwam de Bad Boys Toy, Rene had besloten om vandaag het optoeren eens rustig aan te doen en de nieuwe turbo ook langzaam op druk te laten komen. De machtige V8 ging van zijn plek en ging meteen vanaf het begin mooi in de ketting hangen. De run was er een uit het boekje.. Tot ongeveer 70 meter, het noodlot sloeg toe een boem en alleen maar witte rook. Dit was geen goed teken, de teamleden van Rene renden naar de Tractor en de conclusie was direct te maken. Het nieuwe Turbowiel zowel inlaat als uitlaat was overleden. Terug bij de Bus was er op verzoek controle van de NTTO welke bij het team het verzoek neergelegd hebben om nauwkeurig het demonteren te fotograferen. Op zondag is het een en ander gedemonteerd en er is maar een conclusie de veiligheidsmaatregelen hebben perfect zijn werk gedaan. Met een 10e plaats is het team natuurlijk niet tevreden en er had zonder deze schade ook veel meer ingezeten. We houden u op de hoogte van de verdere ontwikkelingen….

 

 
«StartVorige12345678910VolgendeEinde»

Pagina 4 van 24

onderdelenshop24 180x90

 

http-www-werktuigen-nl 1300273387 x

Snapshot
rook.jpg
© Copyright BenF Media - www.benfmedia.nl