• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Nederlands (Nederland)English (United Kingdom)
Bakel 2015 (vooraankondiging)

Tractorpulling Bakel.

 

Aanstaand weekend is het zover op zaterdag 22 augustus wordt de jaarlijkse wedstrijd in Bakel gehouden. Dit jaar een wat andere opzet dan andere jaren, echter wel een leuk en spectaculair programma waar diverse klasses goed uitgelicht worden.

Omdat tractorpullingteam Bad Boys Toy zijn thuisbasis in Bakel heeft ook voor ons altijd een leuk en spannend evenement. Dit jaar is er echter geen Grandnational Prostock I klasse vertegenwoordigd.

Tractorpulling Bakel en Tractorpullingteam Bad Boys Toy zijn bij elkaar gekomen en hebben samen besloten dat het Team de geweldige V8 wel kan laten grommen op het evenement.

Het Team zal dan ook dit jaar een Demo Rijden.

Waarbij het team en organisatie hopen op net zo’n spectaculaire beelden als vorig weekend tijdens een Demo in Zwitserland.

Het programma van Tractorpulling Bakel is als volgt:

Tractorpulling Bakel presenteert

NTTO FARMSTOCK  | TRUCKS

22 augustus 2015

locatie: Kivitsbraak 1

 

Sleepwagen Take It Easy

 

Sleepwagen Big Benz

 Tijd

 Klasse

 Tijd

 Klasse

15.00u

NTTO Sport 2.5 ton Promo

15.00u

NTTO Standaardklasse 9.0 ton

16.00u

NTTO Sport 4.5 ton Promo

15.45u

NTTO Standaaardklasse 7.0 ton

17.00u

NTTO Light Compact Diesels

16.30u

NTTO Standaaardklasse 4.5 ton

17.15u

NTTO HARPIE Compact Diesels

17.15u

NTTO Sport 2.5 ton Top

18.15u

NTTO Super-Sport 3.4 ton Top

18.15u

NTTO PUINBREKEN.NL Sport Trucks

19.15u

NTTO Super-Sport 3.6 ton Top

19.15u

NTTO PUINBREKEN.NL Super-Sport Trucks

 

Demo Prostock Bad Boy's Toy

 

 

20.30u

NTTO Super-Sport 4.5 ton Top

20.30u

NTTO Sport 4.5 ton Top

  0 t/m 8 jaar gratis entree onder begeleiding volwassenen


9 t/m 17 jaar  € 10

vanaf 18 jaar  € 15

 

Zoals in het programma weergegeven zal de Demo van Bad Boy’s Toy plaatsvinden rond 20.15.

U bent van harte welkom om te komen kijken

 

Groetjes Webmaster

Ramon Jongen.

 
Lochem 2015

Lochem 2015

Afgelopen weekend was de wedstrijd in Lochem het team had in de week voor lochem behoorlijk wat zaken preventief nagekeken de brandstof pomp was gecheckt om te zien hoeveel brandstof deze nu daadwerkelijk gaf. De koppen zijn eraf geweest, zuigers gecontroleerd, verstuivers gecontroleerd en aangepast. Waarna het spul op vrijdag avond gelopen heeft. Zaterdag vertrok het team met enkele gasten richting lochem voor de wedstrijd. Daar aangekomen en nadat alles was uitgeladen zijn de teamleden de banen gaan inspecteren. Wat opviel was dat er veel tractoren moeite hadden om van de plek af te komen en dat veel machines toch enige vorm van onbalans toonden. Uiteindelijk was de Pro stock klasse aan de beurt. Ook bij de prostocks verliep het allemaal moeilijk. Lady Green welke in eerste instantie nauwelijks van zijn plek kwam en teruggesleept werd waarna het nog niet wilde lukken. Rocky welke ook niet op toeren kwam en op 35 meter bleef steken. Blue Hazard welke ook niet van de plek af kwam voor de sleepwagen, Red Attraction welke met trekker en al naar Lochem zijn gekomen echter geheel niet voor de sleepwagen zijn geweest. Snoopy welke aan het einde van de run de Geest gaf. Dus al met al een rare wedstrijd. Uiteindelijk mocht ook de V8 van Bad Boys Toy voor de Keep Moving Orange verschijnen. Het optoeren ging lekker echter op het moment dat de koppeling los werd gelaten begon de tractor te dansen, dit gebeurde op twee wielen, op het linker wiel op het rechter wiel maar ook met beide achterwielen van de grond. Door de onbalans welke in de run zat trok de machine naar links en zat er voor Rene niets anders op dan het gas dicht te trekken bij ongeveer 50 meter ging de machine met sleepwagen geheel buiten de baan. Resultaat Gediskwalificeerd. Helaas geen mooi Resultaat.

 
Hygum Denemarken 2015

Demo Hygum Denemarken.

 

Afgelopen vrijdag is het team vertrokken richting Denemarken om daar een Demo te gaan rijden. Dit was een mooie gelegenheid om het een en ander te gaan testen zonder dat het meteen grote gevolgen had.

Er waren verschillende Nederlandse Prostocks welke naar Hygum waren gekomen om daar een knap staaltje tractorpulling te laten zien. Voor Bad Boy’s Toy dus echt de gelegenheid om beter te gaan afstellen van Diesel en Water.

De eerste run was een mooie run echter kwam de V8 niet verder dan een 91 meter. Daarop is besloten om meer water en meer Diesel te gaan voeren.

De tweede run leverde een mooie Full-Pull op. Het uitlaatspruitstuk was goed heet en de datalogger had zijn best gedaan. Tijdens de twee runs is voldoende goede data gegenereerd om weer vooruit te kunnen.

Komende week gaat de brandstofpomp eraf en wordt helemaal nagekeken en geijkt. Zodat we volgende week weer klaar zijn voor Lochem.

 
Beachpull Putten 2015

Beachpull Putten.

 

Wederom zou het een warme dag worden tijdens de Beachpull Putten. Het team had deze week genoeg werk te doen, de V8 moest beter afgesteld worden om de Pk’s eruit te krijgen. Na het monteren van de grotere Turbo is en blijft het een beetje zoeken naar de juiste afstelling. Daarom de afgelopen week behoorlijk wat sleutelwerk om de afstelling te verbeteren. De pomp werd nageklokt, de hoeveelheid Diesel en water bijgesteld, de kleppen gesteld waarna op donderdag avond laat de V8 weer mocht grommen. Gezien dat dit op een tijdstip gebeurde dat de meeste al op een of twee oortjes lagen is daar geen filmpje van op FB verschenen. Vrijdag avond werd de tractor geladen om op zaterdag in alle vroegte naar Putten te vertrekken. Vandaag zouden weer enkele supporters van het team meegaan en het was daardoor weer gezellige boel in de bus. Een aantal supporters zijn met eigen vervoer gekomen.

De Prostock klasse stond bij de Beachpull als eerste klasse gepland en bestond uit 21 deelnemers. Er werd namelijk een combinatieklasse gereden met daarin de Grand National en de Eurocup. Een groot en sterk deelnemersveld was het gevolg. De Bad Boy’s Toy moest als een van de laatste machine’s aanhaken. Duidelijk was dat de sleepwagen straf afgesteld stond want de grote kanonnen kwamen niet danwel net aan de 100 meter. Tijdens een Europese wedstrijd is de Full-Pull bij 100 meter, bij Nederlandse wedstrijden ligt de Full-Pull lijn op 110 meter. Belangrijk voor ons was dat de machine vandaag niet zou gaan niezen en dat het vermogen bleef komen zodat we niet net als vorig weekend zouden meemaken dat bij de 60 meter de motor uit zou waaien. Strategisch werd de sleepwagen neergezet om ervoor te zorgen dat het juiste spoor genomen kon worden. Rene reed de V8 voor de sleepwagen en het optoeren kon beginnen, gelukkig ging dat deze keer veel makkelijker als dat het de vorige keer ging. De lampen gingen aan en de koppeling kon los. Veel machines welke voor Rene gereden hadden, hadden moeite om het vermogen in de eerste 10 meter op de baan te krijgen dus het was duimen dat dit bij ons wel zou lukken. De V8 vertrok en kreeg grip waarna vrijwel van het begin af aan de machine in een spoor kwam welke naar links wilde, vanaf de Tribune was goed te zien dat Rene veel en hard moest remmen.

 

Tja en als je tijdens de run veel moet remmen verlies je veel snelheid. Uiteindelijk zette Rene het span neer bij 91 meter. Ook was duidelijk zichtbaar tijdens de run dat de machine grip genoeg had en af en toe behoorlijk hoog (mogelijk in de stijg begrenzer kwam).

Ook dat is natuurlijk niet voordelig voor de snelheid.

Nadat alle deelnemers gereden hadden was het duidelijk

Eurocup 14e plaats

Grand National 9e plaats.

Tevreden. Tja het kan altijd beter maar zeker niet ontevreden met de aanpassingen van afgelopen week want nu zat er wel weer vermogen in.

Deze keer ging het team direct inpakken om vlug naar de thuisbasis Bakel te rijden want deze avond stond StreetRock op de planning… en dat willen we natuurlijk niet missen.

 

Webmaster

Ramon Jongen.

 
Eext 2015

Eext 2015

 

De hele week heeft het team hard gewerkt (ondanks de hitte) om de tractor klaar te stomen voor Eext. Belangrijke zaken welke in ieder geval gedaan moesten worden waren turbo nakijken, kleppen stellen, uitlaatspruitstuk eraf en de pakkingen vervangen en een kleine lekkage bij de verstuiver oplossen. Daarnaast is het team een beetje zoekende naar de goede afstelling nadat de nieuwe Turbo is geplaatst.

Als de bypass dicht staat wordt er door de turbo een enorme druk op gebouwd en met de bypass open is de druk weer aan de lage kant. Ook met de hoeveelheid diesel wordt momenteel flink gespeeld om ervoor te zorgen dat de temperatuur niet te hoog wordt. Vrijdag avond had de BBT voor het eerst weer gelopen en er zat een geheel ander geluid in als dat we van de brute V8 gewend zijn. Uiteindelijk heeft het team besloten niets meer aan te passen en met deze afstelling te gaan rijden. Zaterdag ochtend vroeg is het team vertrokken naar Eext om daar 2 ½ uur later te arriveren. Dat het heet zou worden had iedereen wel verwacht….. De organisatie had in verband met de hitte besloten om alle klassen floating finisch te gaan rijden. Dat er dus een straffe sleepwagen zou staan was wel te verwachten, ook de baan omstandigheden zouden natuurlijk nooit optimaal kunnen zijn gezien de ziedende hitte. De Prostock klasse was als 5e klasse aan de beurt. Het optoeren ging moeizaam en Rene moest alles uit de kast halen om het geheel op druk te krijgen.. Uiteindelijk was de druk er en kon de run beginnen. De start snelheid was laag en de baan wilde ook niet echt meewerken. De machine ging deze keer niet lekker hangen wat resulteerde in 69,22. Aan het einde van de run was het niet dat de v8 op wielspin stopte nee de motor waaide letterlijk uit.

https://www.youtube.com/watch?v=0glhU-re4l8#t=11

voor het filmpje…

 

Deze week heeft het team dus weer huiswerk om ervoor te zorgen dat de optimale afstelling gevonden kan worden.

https://lh4.googleusercontent.com/-HKZpWMW_dWM/VZg0MA7E68I/AAAAAAAAqKA/gOsvMvzRz4E/w1342-h895-no/DSC_9803.JPG

Met vriendelijke groet

 
«StartVorige12345678910VolgendeEinde»

Pagina 3 van 24

onderdelenshop24 180x90

 

http-www-werktuigen-nl 1300273387 x

Snapshot
ren.jpg
© Copyright BenF Media - www.benfmedia.nl